Методична скарбничка

Використання в практиці особистісно-зорієнтованих технологій для становлення і розвитку професійних здібностей учнів
Сьогодні у світовій освітній практиці провідними є діяльнісний, особистісно орієнтований та компетентнісний підходи, тому важливим стає не наявність  у дитини певного багажу знань, особистих якостей та здібностей, а й здатність застосовувати  ті чи інші компетентності в житті.
 Головною  метою навчання іноземної мови в сучасній школі є розвиток особистості школяра, здатного використовувати іноземну мову як засіб спілкування в діалозі культур.
Практичного результату навченості іноземної мови можна досягти передусім у процесі особистісно – комунікативного навчання, яке передбачає й вирішення завдань, пов’язаних з освітою, вихованням та розвитком особистості.
Протягом усього навчання іноземної мови формується й комунікативна компетенція, складовими якої є: лінгвістична, соціологічна, дискурсивна, стратегічна, соціальна та соціокультурна компетенції.
Під час планування уроків необхідно дотримуватися всіх перелічених принципів та умов, необхідних для формування комунікативної компетенції учнів:
·    постійна мовленнєва практика учнів.
·    «омовленість» певною мірою всіх вправ.
·    використання комунікативного цінного матеріалу.
·    постійна активізація мовленнєво-мисленнєвої активності учнів.

·    мовленнєвий характер уроку.
Для ефективного застосування методу проектів необхідним є врахування вікових особливостей, застосування інтегрованих знань та вмінь, планування конкретних результатів на кожному етапі проекту. Важливо створити дружню атмосферу, заохотити учнів до спілкування англійською мовою під час обговорення і здійснення проекту.
Проекти, які виконуються на уроках англійської мови в нашому навчальному закладі відповідають програмі з англійської мови для професійних технічних закладів і націлені на розвиток мовної (лінгвістичної), соціолінгвістичної та ключових компетентностей особистості учня. Робота над проектами на уроках англійської мови сприяє вивченню англійської мови відповідно до Загальноєвропейських Рекомендацій з мовної освіти.
Плануючи проектну роботу ми визначаємо разом з учнями мету і завдання, форми підсумкового контролю проектів, роль учителя як керівника проекту, а також складаємо так звану карту – план, де вказуємо назву проекту, тип, тематичний матеріал для опрацювання, кількість годин, кінцевий продукт і вміння, які діти розвивають і набувають, виконуючи проект.
Кожен учень може виразити себе та реалізувати свої здібності через проектну діяльність.
Плануючи проекти ставлю за мету:
1.  Поглибити знання учнів з  англійської мови під час вивчення тематичного матеріалу.
2.  Розвивати комунікативну компетенцію учнів на базі соціокультурних, соціолінгвістичних знань, умінь і навичок.
3.  Розвивати мовленнєві здібності та особистий творчий потенціал учнів, уміння самостійно планувати свої дії, прогнозувати можливі варіанти вирішення проектних завдань. Розвивати навички самоосвіти та особистої самореалізації.
4.  Навчити учнів виконувати проекти, писати проектні звіти, презентувати результати проектних досліджень, що є нагальною потребою дня, поступово входить до переліку необхідних навчальних умінь учнів.
В своїй практиці використовую проектні технології на різних етапах навчання. Прості й невеликі за обсягом проекти включаю у цикл уроків у вигляді творчих завдань. Наприклад, діти роблять проекти про їхню сімю, одяг, їжу, демонструючи їх погляд на навколишній світ. А що може бути мотивованішим для дитини? Отже, метод проектів генерує позитивну мотивацію, що є ключем для успішного вивчення англійської мови.

Комментариев нет:

Отправить комментарий